Дослідження ринку
Сегментація ринку
Ринок сегментують, щоб дізнатися, на кого в першу чергу розрахований продукт і зрозуміти потреби цих людей. Всіх споживачів ринку поділяють на певні групи — сегменти, в залежності від їх потреб. Цю інформацію використовують, щоб визначити свою можливу частку ринку, точніше скласти прогноз збуту і сформувати стратегію продажів. Для успіху в бізнесі мало мати хороший продукт. Навіть самий хороший і досконалий продукт може бути не потрібен всім потенційним споживачам на даному ринку. Комусь не підійде ціна, комусь дизайн, комусь технічні параметри.
Компанія Apple застосовує принцип сегментації в своїх маркетингових стратегіях. Компанія позиціонує смартфон як предмет розкоші, ультрасучасний пристрій, який змінить стиль життя людини. Клієнти Apple платять великі гроші не тільки за якість, але і за бажання належати до особливої групи.
В яких випадках вам варто замовити дослідження сегментів ринку
Сформувати стратегію продажів. Щоб роздобути клієнта, мало задовольнити його базові потреби, потрібно вирішити його проблему. Проблеми у всіх різні. Тому клієнтів необхідно сегментувати. Важливо запропонувати кожному відповідний саме йому продукт. Ми дізнаємося, до сяких сегментів належить ваша аудиторія, в залежності від потреб споживачів. Кожній групі ви запропонуєте різні продукти, з відповідними саме для неї споживчими властивостями.
Знайти свою нішу. Ми допоможемо вибрати з усіх сегментів ринку найбільш перспективний. Якщо ви обираєте вузький цільовий сегмент бізнесу, цільовий трафік буде менший за об’ємом, але більш якісний.
Обрати доцільні маркетингові інструменти. Знаючи поведінкові особливості цільового сегмента і цільової аудиторії, ви саєте можливість обрати доцільні маркетингові інструменти, і не зливати рекламні бюджети на нецільові кампанії, які вам не підходять.
Сегментування цільової аудиторії і фокусна робота з кожним сегментом дають серйозні конкурентні переваги і зростання продажів.
Етапи сегментації ринку
Якісний етап. Більшість споживачів декларують раціональні причини вибору тієї чи іншої марки в кожній товарній категорії. Наприклад, низька ціна. Але чи завжди це дійсно так? Дійсно, є очевидні фактори, які впливають на вибір споживачів. Наприклад, вартість. Але на мотивацію споживача впливають не тільки раціональні, а й нераціональні, несвідомі мотиви.
Ми аналізуємо:
- набір потреб в категорії;
- імідж бренду. Те, наскільки продукт відповідає емоційним запитам споживача. Дизайн упаковки, сприйняття персональним оточенням;
- драйвери та бар’єри покупки;
- атрибути продукту. Відповідність продукту раціональним запитам. Наскільки подобається смак, вартість.
Якісний етап сегментації ринку реалізується за допомогою online і offline глибинних інтерв’ю, фокус-групових досліджень або комбінації даних методів дослідження.
Исследование на выборке менее 1200 респондентов не позволяет детально описать каждый сегмент и увидеть значимые отличия между ними.
Кількісний етап. Дозволяє провести сегментацію ринку і детально описати «портрет» кожного сегмента з подальшими рекомендаціями для просування бренду в кожному із сегментів.
За підсумками проведення кількісного етапу дослідження ви дізнаєтеся:
- споживче сприйняття категорій;
- конкурентні переваги брендів;
- потреби в категорії (в тому числі і незадоволені в даний момент);
- карту бренду з висловлювань, профілі різних марок;
- КBI споживання і імідж брендів.
Дослідження на вибірці менше 1200 респондентів не дозволяє детально описати кожен сегмент і побачити значущі відмінності між ними.
1200
респондентів — рекомендована мінімальна вибірка дослідження